fredag, juli 10, 2009

Oriflame Summer Solutions Shampoo

Det första som jag tänker på när jag ska skriva det här inlägget är om det inte finns någon standard, eller regel för hur ordet shampoo stavas (schampo, shampo, shampoo?). Men i alla fall, jag har använt upp denna flaska med hårtvätt. Jag fick den för ett år sedan då jag var på den nationella SIFE-tävlingen (Students in Free Enterprise), en mycket trevlig tillställning. Men eftersom mitt schampo (som jag väljer att stava det) tog slut redan någon gång i mars var jag tvungen att gå på detta. För regeln är som sådan att jag inte får köpa något nytt om det finns en produkt i mitt badrumsskåp som fyller samma behov. Under våren har väl flaskan inte fått visa riktigt vad den går för då den ska skydda mot UV-strålning och klor. Inte mycket sol har träffat håret under de här månaderna och inte så många klordopp har det blivit heller. Men det är ett helt funktionsdugligt schampo enligt mig, det tvättar rent. Det luktar inget speciellt, utan mest rent vilket är helt okej eftersom allt annat luktar så mycket efter att man duschat. Det enda som jag märkte var att när mina toppar blir slitna så slätar inte schampot ut det utan här krävs balsam för att få fina toppar. Till historien hör att jag har väldigt fint och tunnt hår och brukar därför inte behöva balsam eftersom håret liksom löser upp sig självt. Men ett bra schampo är det ingen tvekan om att det är.

Nu har jag gett mig på nästa flaska och det är The Body Shops Olive Glossing Shampoo.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin