söndag, juli 26, 2009

md Formulations Facial Cleanser

md Formulations är serien som är nästintill läkemedel och är ledande inom cosmeceuticals. Hudvårdserien är baserad på AHA-syror. Jag började använda rengöringen och ansiktskrämen på rekomendation från hudterapeuten på Hudoteket i Jönköping. Det var efter att jag varit på mitt utbytesår som jag jag tröttnat på min hy som aldrig ville bli fin, alltid en ny finne och tio nya röda prickar under huden. Så det var så skönt med en person som faktiskt visste vad hon höll på med och efter att ha fått en ansiktsbehandling rekomenderade hon dessa produkter till mig då de just innehöll syror som skulle exfoliera huden. Glad i hågen och många pengar fattigare skuttade jag hem för att testa. Och visst hjälpte det, det blev inte helt bra men serien höll det på en mer acceptabel nivå. Det var också detta som fick mig att se mig om efter liknande produkter som innehöll syror men som var billigare. Detta blev också min quest att hitta den heliga gralen för just min hy.

Men i alla fall, för att få ut det mesta ur en rengöringskräm med syror i ska man inte använda den på blöt hy. Så inget vatten till att börja med. Sedan låter rengöringen sitta på i ungefär en till två minuter (jag brukar borsta tänderna medan rengöringen verkar). Det brukar pirra lite i huden, vilket jag tycker är rätt skönt och kanske ett tecken på att den verkar. Sedan sköljer jag av allt med vatten. Överlag är det en skön rengöring som tar bort både make up och dagens smuts. Den hjälpte mig verkligen att få mitt problem under kontroll och det blev lite som min räddning och det öppnade mina ögon för produkter som faktiskt kan hjälpa mot acne och torr hy.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin