tisdag, december 09, 2008

Underhåll

Tvätt av borstar och svampar är otroligt viktigt, speciellt när de ska vara i ansiktet. För att spara på borstarna brukar jag bara tvätta dem en gång i månaden. Till tvätten använder jag vanligt shampo och balsam för att skydda borsten. När jag var på Sephora passade jag också på att köpa deras borstrengöring som är antibakteriell och snabbtorkande. När borstarna börjar torka lite sprutar jag lite på dem bara för att vara på den säkra sidan. Sen får borstarna ligga ner och lufttorka hela natten på en ren handduk. Viktigt här är att de inte ska stå upp och torka eftersom vattnet då kommer att rinna in i borsten och i värsta fall lösa upp limmet som stråna är fastsatta med. Inte så roligt när man lagt ner en smärre förmögenhet på bra borstar. Med en bra rengöringsrutin på dina borstar kan du förlänga livslängden på dem.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin