måndag, februari 09, 2009

Apivita

Det här är faktiskt min andra uppsättning av Apivitas ansiktsrengöring och ansiktsvatten för torr hy. Jag fick de första proverna med Beauty Bag 2 och ville prova märket ännu lite till efter att de tagit slut. Jag gick iväg till Parallelle som var det enda stället i Örebro som sålde Apivita och gick in för att skaffa mig en ny uppsättning prover.

Ansiktsrengöringen är tjockt krämig och luktar underbart av organisk honung och apelsinblomma. Efter tvätten känns huden återfuktad men jag upplever att det försvinner ganska snabbt.

Ansiktsvattnet doftar lika fantastiskt som regöringen och känns otroligt uppfräschande. På morgonen vill jag inte tvätta mig med vatten eftersom jag upplever att min hy inte klarar det. Istället sveper jag bara ansiktsvatten över ansiktet och sedan på med hudkrämen. Perfekt nu på vintern och allt känns torrt och stramt.

Men eftersom jag har en tendens till att få acneutbrott måste jag använda starkare tvätt med syra i för vardagsbruk och den här rengöringen används när jag känner mig extra torr. I slutet av januari hade Parallelle utförsäljning och jag passade på att köpa på mig tvätten och en ansiktskräm, också för torr hy. Nu när jag mest använder mig av min MD Formulation tvätt använder jag denna mest för rengöring av ögon och medan jag ändå har rengöringen på bomullsrondellen så passar jag också på att svepa den över ansiktet. Det kan inte skada.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin