söndag, november 09, 2008

Jag har tänkt om

Mitt liv som veckopendlande bankkassör är över och jag tog mina väskor för att flytta hem till min underbara födelsestad. Jag har installerat lite av mina saker hos min fina snickarpojke, bara det absolut nödvändigaste och insåg att en badrumshylla är lite väl lite för att rymma alla mina skatter. Hemma hos föräldrarna finns ett annat badrumsskåp som är breddfyllt med bra-att-ha-saker. På något märkligt sätt fylls skåpen på och inget kan slängas. Så nu har jag tänkt om, kanske jag skulle införa ett köpstopp på allt vad skönhetsvård heter och bara leva på det som finns i skåpen, inget nytt får inköpas förrän produkten är slut (och gärna innan alla av samma produktslag är slut). Givetvis gäller inte regeln om man råkar befinna sig i närheten av ett Sephora eller om det är en Beautybag som dimper ner i lådan...
Så från och med nu vill jag bara skriva om de saker jag har i badrumsskåpen när förpackningarna är tomma. Det är värt ett försök, även om det inte helt lyckas så kan det vara trevligt med lite mer rum att fylla upp med nya, spännande produkter.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin