tisdag, augusti 19, 2008

i.d bareMinerals foundation

Jag har sedan tre år tillbaka använt mig av mineralfoundation och tycker att det är det absolut bästa som någonsin kommit i min väg. Det täcker perfekt och ger precis den filmsnygga finish och jämnhet som jag alltid velat ha. Mineralsmink har alla fördelarna som man kan tänka sig, det är snällt mot hyn, naturligt spf15 och kan också ha en viss läkande effekt. Det finns bara en negativ aspekt med mineralsmink, priset. Det är hutlöst dyrt, jag vet att det är en investering, men i köpögonblicket är det en hel del pengar som ska läggas ut på både sminket och borstarna. I USA passade jag på på att fylla på i mina lager och inhandlade lite nya borstar som jag har velat pröva. Den första borsten är i.d.s egen kabukiborste, det sötaste man kan tänka sig och den mjukaste. Jag tyckte inte att i.d. Flawless brush alltid kunde ge den bästa täckningen, vissa dagar behövs det mer än andra. Men med kabukiborsten får jag ett ännu mera täckande resultat och jag är så otroligt nöjd med den. I Sverige kostar en sånhär borste runt 350kr och i USA kunde jag fynda samma borste på Sephora för ca 168kr ($28). Kan man bli nöjdare än så?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin