söndag, augusti 17, 2008

Benefit Dandelion

Efter en sväng till det förlovade landet på andra sidan Atlanten kom jag hem med resväskan fylld med fantastiska och magiska produkter. Dessa saker som förgyller min vardag vill jag dela med mig av, för delad glädje är dubbel glädje.

Först ut från min skattsamling får Benefits Dandelion vara, denna vackra lilla ask som hos mig varit så efterlängtad och utom räckhåll. För två år sedan läste jag om den lilla skönheten på mina favoritbloggar och sedan dess har det hyllats av nästintill hela beauty-världen. I Italien fick jag låna lite av Marta, polskan från Oxford och jag visste att den lilla asken och jag var som gjorda för varandra. Ett halvår senare fick jag syn på den i Dublin, men den kostade alldeles för många Euros för att jag skulle ha råd med den. Jag suckade och la tillbaka den på hyllan. Men lite mer än ett år senare sitter jag nu här med den i min hand. Och den är precis allt jag trodde den skulle vara, på några sekunder har den trollat fram ett fint rosa skimmer på mina kinder och ett leende på mina läppar. Dandelion är ett ljust rosa puder som man sveper över ansiktet för att ge en fin lyster, det kan givetvis också användas som rouge också, men räkna inte med allt för mycket färg utan se det mera som ett puder som jämnar ut och ger dig ett fräscht glow.

I'm in Love.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin